準媽媽日記[一]: 懷孕初期1 - 12週分享 (超長文分享孕吐、頭暈、飲食心得)

寫這篇文章的時候, 
我肚內的寶寶已經滿三個月(過13週了!)

想說的是: 當媽媽真的太偉大了!
自小, 我的身體一向也不錯, 就算是生病,
也是3天內就好了。
可是, 有了BB之後,
是持續的生病兩個月,
自第7週起,
開始孕吐、頭暈、胃脹,
再發展下來是腰骨痛、晚上尿頻、
食慾不振、甚至係'飲水都嘔',
經我調查身體朋友及親人後發現--
這些症狀大部份都是'遺傳'得來 (真悲哀!!!)
就是說你婆、你媽有嘔, 
你很大機會都會嘔
既然我的'命運'如此, 
我落力找尋可以舒緩這些症狀的方法,
希望孕媽媽讀者們都可以一同早日'脫苦海'!

孕吐
我的情況: 第7週開會站了超過20分鐘後,
衝入洗手間, 差一點'衝口而出'...(好驚險....)
之後, 是每隔3天就一日嘔5-8次不等
'次'係指入toilet的次數, 入到去而失去數據,
有聽說一般孕婦6-8週便會孕吐,
果然好準確!
我的解決方案:
1. 看醫生問科學意見:
我看的是老醫生,
他告訴我每天早上A)不要刷牙, 會更易想嘔
B) 空腹, 連水都不要先飲,
C) 食烘到燶燶地的多士,
當中的燶燶有助吸走胃酸,
個人認為比梳打餅更work,
大家一定要試下!

2. 食咸濕野
想嘔的感覺來自口淡淡、
多口水、胃酸湧上、頂住頂住等先兆,
用話梅及酸薑先行解決呢D問題,
可以延長OR減少呢類先兆,
間接令孕吐次數少D,
我吃的是么鳳的無核甜話梅及薑片
無核唔使含到口損!
*PS. 忍到唔食就食少D,
因為鹽份多的食物易水腫;
糖份高會導致妊娠糖尿病,
不過, 嘔起上黎, 真係X解決到都食...哈哈

3. 睡覺
有了BB初期比平時易累好多,
早瞓對自己及BB都好之餘,
亦令體力回復有幫助,
嘔吐自然減少。
加上, 睡著了無人會嘔吧?!
所以, 頭三個月週末我都是睡、睡、睡!
真的比上班嘔少了!

注意事項:
- 出街自備2-3個嘔吐袋
- 手袋常備酸的零食
- 手袋常備梳打餅/糖果, 
空肚/太餓更易嘔,
嘔到無野嘔會嘔黃膽水,
更難受, 又令身體脫水,
所以, 照把餅'質'入口啦!

頭暈
我的情況: 第10週有一天等巴士時,
腦海一片空白, 整個人無力,
靠兩個途人扶住先無倒下...(好慘...)
之後, 踎低/坐低/瞓低起身OR
企超過15分鐘就開始暈!

成因:
醫生話有以下情況都會導致孕婦易暈
A) 高血壓: BB開始成形,
媽媽會製造更多的血液供應BB的成長,
多速的血液令血壓上升
B) 低血壓: BB壓住下身令血液循環不暢順,
血就走唔到上頭部
(高、低血壓都唔掂, 真要命!!!)
C) 耳水不平衡:
呢個可以算是天氣的錯...
如果本身無耳水不平衡,
多由於轉天氣令荷爾蒙失調,
孕婦荷爾蒙水平比平常人高,
因此更易受影響。

我的解決方案:
1. 看醫生吃藥:
因為我是耳水不平衡,
加上case比較嚴重,
所以迫不得已吃了一次藥解決。(昏迷了三天...)
各位準媽媽都知唔可以亂吃藥,
如果頭暈情況嚴重, 一定要睇醫生!

2. 多暖飲水/ 檸水
正常人飲8杯水,
孕婦要飲10杯水先夠,
剛剛提到我們血液會增加,
血液有7成都是水份,
所以飲多D水, 可以令頭暈減少。
而且, 伴有嘔吐的媽媽,
更要飲多D水補充流失的水份,
否則會加重腎的負擔,
建議以見到淡黃或更少黃的尿作監測,
如果尿液偏深黃/混濁,
就是飲水不足的症狀!
另外, 唔想成日飲水咁口淡淡?
可以加2-3片檸檬落暖水,
有助飲多D水之餘,
更有維他命C補充,
不過一定唔可以加糖,
也不要太濃太酸,
3片可以沖一公斤水這樣子就對~

3.  慢動作行動
呢點對我呢類心急人真係大挑戰,
因為我是行動派, 雖然做OL工作,
但去廁所、倒水、起身, 行路都是極速...
可能係香港人的生活節奏太快吧...
我依家起床會先打側身、開眼、雙手按住床,
先起身; 而坐耐左就會雙手按住椅柄OR
枱面, 再慢慢起身;總之, 大部分動作都要--慢!

飲食方面
我分兩類講講:
1. 膳食: 個人沒有因為懷孕而改變胃口,
繼續中意食我之前中意食的東西,
但有幾類我覺得多吃會加重嘔吐:
A) 咖哩: 
(啤酒是老公的, 孕婦唔可以飲酒呀!)
無論日式/泰式/東南亞咖哩,
因為香料多而且重口味,
每次食完都頂胃,
搞到一整日不停'ER'胃氣,
忍到口我就忍。
而且有些香料是頗熱氣,
孕婦唔飲得涼茶/食涼野,
都係少食為妙!

B) 鮮奶/媽媽奶: 一直唔多刻意飲,
係有左BB先想補充下鈣質,
但每次飲完必嘔,
可能個人體質問題。
如果飲到奶的媽媽,
我建議飲外國製造及入口的,
如保利、子母、Emmi,
因為本地的奶源不知名,
我驚有雌激素, 影響自己及BB的健康

以下幾點是我覺得孕婦要遵守的飲食要點:
1. 少食多餐:
超超超超重要!
未有BB前我習慣一日三餐食超飽
飽的定義是'食唔落為止',
但有孕吐後就知衰,
因為消化比正常慢,
令食物長時間都留在胃中,
(所以腐化後的食物造成胃氣、胃脹)
因此, 前一餐的食物還未消化,
下一餐又進入胃,
滿了就想吐....
所以, 大家不宜多吃'飽飯'OR'大餐'哦~

2. 湯水/飲品與飯餐分開:
液體流入胃部會影響固體食物消化,
建議餐前半小時先飲湯,
餐後半小時先飲水或飲品,
當然好口渴飲幾啖是OK啦!

 3. 少吃肥滯食物:
試過失敗的有五花腩、栗米芝士、
炒麵、韓燒、雪糕 (請ignore我呢個唔戒口的孕婦,哈哈)
除了唔消化外, 原來有BB頭3個月係唔會吸收媽媽的營養,
所以, 妳咁早食'二人餐'=肥自己,
知道呢個消息後, 我已經回到'一人餐'的份量及食物食清D,
唔想變肥師奶的妳, 一定要控制自己哦~

營養補充品:
準備懷孕前三個月-懷孕首三個月
--只需補充葉酸
缺乏葉酸會影響BB的神經系統,
嚴重時則會產生如脊柱裂、無腦症或腦膨出等症狀。
加上, 神經管缺損是發生在受孕後15~28天,
因此, 我準備有BB兩個月前已開始食,
想不到吃了一個月就有了...


一般正值生育年齡的女性
每天應補充400μg的葉酸,
在懷孕期間,
葉酸的攝取量更要增加至600μg,
因為食波菜(要同時食含維他命C的食物)先吸收到葉酸,
深綠色蔬、動物肝臟、胚芽都有葉酸,
但要食到夠量就難D,
所以我都係食醫生開單純的葉酸補充。

心理方面
一定要同家人及老公分享感受,
互相體諒, 好似我無唔舒服都會
洗下廁所, 清潔枱面,
但拖地、抹窗、 吸塵等要提高手/彎腰的家務,
就請他人幫忙嚕~
有時想吃公仔麵/麥記/杯麵/炸野等不良食品,
都可以一個月食一、兩次,
畢竟陀BB已經好辛苦,
唔使太虐待自己!
(呢三個月都有偷吃以下的禁品, hehe)
炸野/海鮮令BB皮膚唔好?
問過醫生,
其實BB係吸收媽媽
已消化好食物的營養
所以, 只會令媽媽皮膚唔好,
而唔係BB呀!
不過, 因為唔飲得涼茶,
怕熱氣都係食少D好!

 杯麵都有食, 但會先吃菜,
而每個月食一、兩次好喇!
(好鹽會水腫,防腐劑/化學食物都無營養哦~!)

媽媽心情靚,
BB都會開心又健康~~~
今日好叻, 無唔舒服,
一口氣打好此文,
希望2015年的準媽媽
同我一起加油哦~


LIKE ME ON Instagram: abbyanna0127


 LIKE ME ON FACEBOOK: Abby BeautyLand


email: anannana27@hotmail.com

留言

熱門文章